Veel gehoorde ergernissen en klachten over datingsites

Datingsites zijn erg populair en het aantal leden groeit continue als kool. Toch wil dat nog niet zeggen, dat iedereen altijd even blij is met de datesite of app. De bekende klachtensite Klacht.nl kreeg bijna duizend klachten over datingsites binnen, net zoals de Consumentenbond over verschillende dating-apps.

Mensen storen zich vooral aan nepprofielen en de hoge prijzen om met elkaar echt in contact te komen is een andere grote ergernis bij velen. Voor zover we kunnen nagaan werd 50plusmatch niet vaak genoemd als ergerniswekkende datingsite.

Klachten over datingsites: Catfishes

Uiteraard is het goed voor te stellen: zie je eindelijk die ene leuke man of vrouw, maak je contact met elkaar en tijdens het chatten klikt het heel goed…dan is het niet gek dat je misschien vlinders in je buik krijgt. ‘Zal hij er in het echt ook zo leuk uitzien?’ en ‘die stralende glimlach doet het ‘m’, vragen en gevoelens die vroeg of laat bij goed online contact naar boven komen borrelen.

fraudehelpdeks klachten over datingsites

En als het dan puntje bij paaltje komt, blijkt die Edwin of Ursula helemaal niet de Edwin of Ursula te zijn zoals hij of zij zegt. Sterker nog, die leuke foto’s zijn van een of andere Facebook profiel afgenomen. Dat overkwam helaas veel leden van datingsites. Vooral de datingsite Cupidos leek zich hier schuldig aan te maken.

Een regen klachten stroomde binnen en wel in zodanige mate dat er in december 2013 overeenkomsten met veel datingsites zijn gemaakt om fraude voortaan proberen te voorkomen. De Fraudehelpdesk heeft erg veel klachten geregistreerd met betrekking tot datingfraude en -bedrog.

Klachten over datingsites: Duur lidmaatschap

Een andere doorn in het oog zijn voor velen de hoge kosten voor een lidmaatschap en het moeilijk kunnen opzeggen van je abonnement. Het populaire Parship werd vaak in de klachtenregen genoemd als het op de prijs aankomt.

Als je je bij Parship wilde aanmelden zag je in eerste instantie alleen de optie voor een tweejarig abonnement. En als je dan toch even verder keek en alleen een half jaartje member wilde zijn, dan betaalde je bijna twee keer zoveel. Dat is nu wel aangepast, maar de abonnementsprijzen van veel populaire datingsites zijn nog steeds aan de hoge kant. Sites voor gratis dating hebben dan weer andere nadelen, zoals veel fakers en oplichters.

Profielgegevens in de openbaarheid

Een andere klacht over datingsites is dat soms profielgegevens zo maar in de openbaarheid komen, of kunnen worden ingezien door niet-leden. Badoo is een site waarbij de privacy bijvoorbeeld niet al te hoog in het vaandel staat.

Lastig opzeggen

Bij sommige datingsites is de procedure die te volgen is als u het abonnement wilt opzeggen erg onduidelijk. Een andere klacht is dat er na een opzegging toch nog geld wordt afgeschreven. Enkele sites accepteren geen e-mail als opzegging, maar willen nog een ouderwetse fax zien. Zeer irritant. Sowieso zijn de voorwaarden soms erg lastig te lezen, als deze al te vinden zijn. De grotere datingsites proberen een en ander op orde te maken met het Veilig Daten Keurmerk, maar er is nog ruimte voor verbetering.

Heeft u klachten over datingsites? Hier onder kunt u een comment achterlaten. Dit kan over 50 plus dating sites zijn of over algemene relatiesites.

6 gedachten over “Veel gehoorde ergernissen en klachten over datingsites”

  1. Friezel.nl is onbetrouwbaar de aangeboden leden zijn niet te ontmoeten
    Afspraken worden altijd op de laatste of zelfde dag afgezegd
    Heb dat al verschillende keren meegemaakt, het zijn fictieve figuren volgens mij waar geen daten mee kan gebeuren

    Beantwoorden
  2. Karla van der Spek

    50 plus een slechte dating site ze hebben geen enkel keurmerk ,op de site staat geen telefoon nummer van klantenservice en veel onbetrouwbare figuren.

    Beantwoorden
  3. Marinus van Engelen.
    Ik ben lid van 50 Plus en na 3 maanden wordt je lidmaatschap verlengt als je het niet stop zet.
    Maar ik wou toch doorgaan voor 3 maanden 38,95 euro. Er was een aanbieding voor memberschip voor 9,95 euro. Ik wilde dat erbij hebben in klikte op de 9,95 euro.
    Tot mijn verbazing werd er 68,70 euro van mijn rekening afgeschreven in plaats van 48,90 euro. Ik vind het vrij brutaal dat het zo gebeurd. want ik heb niet gevraagd om het uit te breiden dat hebben ze zelf gedaan zonder mijn goedvinden.

    Beantwoorden
  4. Idd, idem aan deze kant, na 2 weken en 5 emails, geen letter respons. Klinkt niet goed. Ik laat het zeker niet zo gaan. Heb al officiële klacht ingediend bij Consumentenwijzer. Nu nog ook bij Thuisorganisatie.

    Beantwoorden

Plaats een reactie